Blar i HVL Open på forfatter "Holdhus, Kari"
-
Does this work [of art] invite me into [intersubjective] dialogue? Discussing relational aesthetics in music education
Vist, Torill; Holdhus, Kari (Journal article; Peer reviewed, 2018)Some artistic and educational practices in music have yet to be defined within the dichotomy of referential and autonomy aesthetics. However, there has been an ongoing shift towards more interactive, social and relationally ... -
Improvisation in teaching and education - roots and applications
Holdhus, Kari; Høisæter, Sissel M.; Mæland, Kjellfrid; Vangsnes, Vigdis; Engelsen, Knut Steinar; Espeland, Magne; Espeland, Åsmund (Peer reviewed; Journal article, 2016) -
Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport
Holdhus, Kari; Waade, Roy; Romme, Jonas Cisar; Almås, Rebecca; Espeland, Magne (CASE-rapport;1/2019, Report, 2019)Forskere som har deltatt i syklus 1 med datainnsamling, analyse og tekst er: Professor og Forskningsleder Magne Espeland, 1. amanuensis og prosjektleder Kari Holdhus, 1. lektor Jorunn Thortveit (Universitetet i Stavanger) ... -
Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Tilstandsrapport
Holdhus, Kari; Espeland, Magne (CASE-rapport;1/2017, Report, 2017)Gjennom forskningsprosjektet ”Skole og konsert – fra formidling til dialog” (DiSko) vil forskerne arbeide med hvordan en kan produsere og distribuere konserter og annen kunst for elever i skolen på en slik måte at det kan ... -
Skole og konsert - fra formidling til dialog: Sluttrapport fra et innovasjonsprosjekt
Holdhus, Kari; Romme, Jonas Cisar; Espeland, Magne (HVL-Rapport;1/2021, Report, 2021)Skole og konsert – fra formidling til dialog (DiSko) har vært et innovasjonsforskningsprosjekt finansiert av Norges Forskningsråd, med et prosjektbudsjett på 7.4 mill NOK. Prosjektet har pågått fra 1.1. 2017 og til og med ... -
Skole og konsert - frå formidling til dialog (DiSko): Produksjosrapport
Holdhus, Kari; Espeland, Magne (CASE-rapport;1/2018, Report, 2018)Produksjonsrapport 1 inngår i ein serie planlagde rapportar frå prosjektet Skole og konsert – frå formidling til dialog (DiSko). Desse rapportane blir utforma undervegs med og parallelt med FOU- prosessen og er ein del av ... -
Stjerneopplevelser eller gymsalsestetikk? En studie av kvalitetsoppfatninger i skolekonsertpraksiser
Holdhus, Kari (Doctoral thesis, 2014) -
When Students Teach Creativities: Exploring Student Reports on Creative Teaching
Holdhus, Kari (Peer reviewed; Journal article, 2018)